Jaké jsou praktické zkušenosti s pořízením samotného předního kola, obsahujícího zároveň elektromotor i baterii? Dokáže ho na svůj bicykl namontovat každý, budou rychlost i dojezd dostatečné? Čtěte souhrn zkušeností čerstvého majitele.
Jednoduchý přestavbový set prodává například eshop BangGood. Na výběr jsou tři varianty pro horské, trekové nebo městské kolo, zkontrolujte si průměr kola v palcích, je uvedený na plášti. Tato konkrétní nabídka už zahrnuje zaplacené clo a DPH, čímž se ušetří starosti, jen dodání trvá skoro dva měsíce, balík jde vlakem.
Pokud máte shodou okolností horské kolo 26″, za stejných podmínek i srovnatelnou cenu je varianta se zajímavou kapacitou 215 Wh.
Přitažlivost této varianty je v tom, že přestavba vyjde výrazně levněji než například se sadou EVBIKE a není složitá. Kapacita baterie je třetinová (poloviční u druhé varianty) oproti novému elektrokolu nebo velkému přestavbovému setu, dojezd je tak menší, ale přijatelný, pokud se jen nenecháte vézt.
Petr, který kolo objednal, uvádí, že instalace byla stejně prostá jako výměna předního kola (ve stejné velikosti, 26 palců), k tomu stačí upevnit na řídítka ovládací prvek a jede se.
V rovinatém terénu mělo kolo s kapacitou 115 Wh při asistenci na stupni 1 dojezd 40 km, s převýšením 500 metrů dojezd přes 25 km. Motor je tichý a nehřeje se, dosahuje rychlosti až 30 km/h, k dispozici je aplikace pro mobil, i když zbývající kapacitu baterie neuvádí přesně. Někteří uživatelé uvádí, že museli jazyk telefonu přepnout do angličtiny.
Dobré zkušenosti má Petr na cyklostezce i na polních cestách, prokluzování kola s předním pohonem se dá očekávat jen v prudším stoupání s nezpevněným povrchem.
Pro případnou reklamaci není třeba zasílat zboží zpět, BangGood má vstřícný přístup a stačí video s popisem problému, řeší se obvykle zasláním dalšího kusu nebo finanční náhradou, někdy částečnou, dostatečnou pro zaplacení opravy u nás.